رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری
شبکه های اجتماعی
تبلیغات

گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ابداع روشی برای جداسازی پساب‌های روغنی

با بهره گیری از این روش مواد آلوده زیست محیطی با کمترین هزینه از آب جدا شده و پساب ها به چرخه طبیعت باز می گردد. این اختراعات در سال های 2017 و 2021 در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده توسط مهندس محمد قدیانی به ثبت جهانی رسید ادامه مطلب

 


اعطای جایزه ملی محیط زیست به مهندس محمد قدیانی

1402-02

هفتمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست با حضور فعالان محیط زیست و پژوهشگرانی از 30 دانشگاه کشور برگزار شد. این جایزه در بخش اختراع و نوآوری، به مهندس محمد قدیانی به پاس توسعه نوآوری های سبز در مهندسی شیمی و اختراع روش های نوین تصفیه و جداسازی پساب های روغنی و آلودگی های نفتی اعطا گردید ادامه مطلب

 


برگزاری جشنواره علمی پژوهشی خواجه نصیر الدین طوسی توسط مؤسسه توسعه اختراعات و نوآوری

پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری (مؤسسه رسانه ای ترویج علم) در راستای شناسایی، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر و دانش آموزان پژوهشگر، ایده پرداز و نوآور اقدام به برگزاری جشنواره سراسری علمی پژوهشی نمود که سومین دوره آن با مشارکت مجموعه فرهنگی آموزشی معلم برگزار شد.

آیین اختتامیه سومین دوره این رویداد علمی روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه 1402 با حضور شرکت کنندگان و خانواده های دانش آموزان، مدیران دفتر توسعه اختراعات و نوآوری، مدیران مجتمع فرهنگی آموزشی معلم و جمعی از نخبگان، معلمین، دانش آموزان و علاقه مندان به حوزه علم و پژوهش در سالن همایش های اندیشه معلم تهران برگزار گردید ادامه مطلب

 


معرفی مهندس قدیانی برگزیده دوره اول جایزه علمی کنز در صفحه رسمی جایزه مصطفی

 

 صفحه رسمی بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی با فرا رسیدن دوره سوم این رویداد جهانی که به نوبل کشور های اسلامی شهرت دارد به معرفی برگزیدگان دوره های قبل این جایزه پرداخته و اخیرا نیز دستاورد و اختراع زیست محیطی مهندس محمد قدیانی برنده مدال طلا کنز (نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام) معرفی شده است. اولین دوره این رویداد علمی بین المللی در سال 2017 برگزار و مهندس قدیانی با اختراعاتی در زمینه روش های جداسازی پساب های روغنی و لکه های نفتی موفق به دریافت نشان طلا کنز گردید و در جمع سه پژوهشگر برتر کشورهای اسلامی قرار گرفت.

 

در ویدئو بالا ارائه علمی مهندس قدیانی با موضوع راهکار برای جداسازی لکه های نفتی و پساب های روغنی را که در این رویداد انجام شده است، مشاهده می نمایید.

 


نشست هم اندیشی منتخبین رقابت علمی کنز(جایزه مصطفی) با حضور مهندس محمد قدیانی

این نشست با هدف توسعه همکاری های دانشمندان جوان جهان اسلام و حمایت از آثار ایشان برگزار گردید و منتخبین به معرفی اثر خود در این رقابت پرداختند و درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تجاری سازی طرح های خود گفتگو کردند ادامه مطلب

 


حضور مهندس محمد قدیانی و خانم دکتر میر چگینی زوج علمی مخترع در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم

گفتگوی صمیمی با زوج علمی مخترع در برنامه صبح پارسی شبکه جهانی جام جم. در این برنامه مهندس محمد قدیانی مدیر مسئول پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری و سرکار خانم دکتر میرچگینی به بیان فراز و نشیب و رمز موفقیت در این مسیر پرداختند.

 


افتتاح پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه توسعه اختراعات و نوآوری در سال 1395 با هدف حمایت از پژوهشگران و مشاوره مالکیت فکری و ثبت اختراع به افراد خوش فکر و خلاق تأسیس گردید. این مؤسسه تا کنون موفق به همراهی بسیاری از طرح ها و ایده های خلاق در اجرایی شدن و ثبت مالکیت معنوی آن برای صاحبان ایده شده است.

اکنون نیز با عنایت به رسالت خود در راستای ترویج علم و نوآوری به جهت پیشبرد اهداف اکوسیستم نوآوری کشور ضمن ادامه فعالیت های پیشین اقدام به تأسیس رسانه ای تخصصی در حوزه اختراعات و نوآوری با هدف پوشش اخبار علمی، اختراعات و دستاوردهای روز دنیا، نوآوری های کاربردی اقصی نقاط ایران و جهان، معرفی دانشمندان، پژوهشگران و مخترعان داخلی و خارجی، با همت جوانان نخبه و متعهد نموده است.

بر اساس تصویب هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورخه سوم مرداد ماه 1401 مجوز انتشار پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری در زمینه ترویج علم با شماره مجوز 91712 صادر گردید.


 


All rights reserved © 2024 IdeaPatent